Clouen els treballs sobre ocupació juvenil a Europa

CDC ha elaborat un estudi sobre el tema amb el D66 i el Open VLD.

El passat divendres en una jornada a Rotterdam varem cloure els treballs sobre ocupació juvenil en els que Convergència hem participat, dins del marc del ELDR Party, junt als holandesos del D66, els flamencs del Open VLD i els joves de Lymec. En la sessió inaugural hi varem intrevenir els representant de les quatres organitzacions promotores. Robert Farla i Louseweis van der Laan del D66 van donar la benvinguda. Jo, en representació de CDC, vaig referir l’interès convergent tenint en compte que Catalunya i l’Estat espanyol són líders en desocupació juvenil dins la UE. Vaig contraposar la situació catalana i espanyola a l’holandesa, el lloc d’Europa amb els ràtios d’atur més baixos i vaig intentar explicar les raons del “desastre català i espanyol”. “El més de 40 % de desocupació juvenil –vaig dir- té tres causes bàsiques. La primera un sistema econòmic, amb la construcció com a element més dinàmic, que quan arriba la crisi és una màquina de crear desocupació. La manca de resposta per part del govern espanyol. I tercera un sistema educatiu absolutament desconnectat del mercat laboral”. En la jornada hi va participar també el president de la JNC en Gerard Figueres que va coordinar una taula sobre “Reforma en el mercat de treball”. Figueres, partint de la situació catalana i espanyola, va apuntar propostes que pugessin ser útils de manera general a Europa. Una brillant intervenció, on va parlar també de la necessitat de reforçar la formació professional, d’encarar la universitat a l’empresa i de fomentar les possibilitat d’autocupació. La jornada es va cloure amb l’aprovació d’una proposta de 10 punts a favor de l’ocupació juvenil, que sintetitzava les aportacions dels quatre partits.

A través d’aquest link podeu llegir el discurs que vaig pronunciar.

Deixa un comentari