El conte sobre Rolandito a tots els mitjans de Miami

(Versión en castellano al final)

Després del dia que Juan Escandell m’ha organitzant, voltant per tots els mitjans de comunicació de Miami, tothom de Miami i de tot Cuba ja sap sobre “Rolandito i el rei Fidel”! A primera hora he tingut una reunió molt interessant amb tots els membres de l’Asamblea de la Resistencia, a la seu del Directorio Democrático Cubano. A la reunió, junt amb gent molt influent en la movilització de l’exili de Miami, m’he trobat amb veritables herois de la resistència com Àngel de Fana, que és dels que ha sobreviscut a vint anys a les presons castristes, o Bertha Antúnez, germana dels més coratjós dels opositors interns, actualment en vaga de fam, i neboda del bon amic Omar Pernet, un altre home que si s’ha passat vint anys a la garjola, poc n’hi falta.

En qualsevol cas, tots, entusiasmats amb el conte! No dubtaran a recordar a l’administració Obama que no s’ha d’oblidar dels Rolandos i dels Rolanditos a l’hora d’abordar la qüestió cubana, de la mateixa manera que m’emplacen a mi a fer pressió a Zapatero perquè, quan viatgi a l’illa, els tingui ben presents. Acabada la reunió, em fan una visita per la seu del Directorio on, entre altres coses, em mostren una bandera cubana feta per presos amb un llençol. Entre els signants de la bandera: Héctor Maceda, president del Partido Liberal de Cuba, condemnat a 25 anys de presó i espòs de la Dama de Blanco i amiga Laura Pollán.

imagen-0661Just acabada la visita començo el meu periple per Radio República, on Calixto Navarro em dona la oportunitat d’explicar que un correu de Lamasiel Gutiérrez, esposa de Rolando Jiménez, pres de Nueva Gerona, em va moure a escriure el conte. A l’emisora “La Poderosa”, Nancy Pérez Crespo m’entrevista i em demostra un coneixement grandíssim dels casos dels meus apadrinats Rolando i Fabrio Prieto. “Con Rolando han sido especialmente crueles”, afirma. Juan Escandell explica que el fiscal només demanava sis anys de presó. La sentència, però, el va condemnar a 12! Després a Radio Martí participo a un dels programes més escoltat de l’emissora “Las noticias como son” dirigit per Amado Gil i José Luís Ramos. Em diuen que molts presos cubans acaben escoltant, d’amagat, aquest programa. M’agrada pensar que el puguin estar escoltant en Rolando o en Fabio i els suposi una injecció d’ànim al seu esperit. Explico, en qualsevol cas, que en Rolando té les ilustracions de “Rolandito i el rei Fidel” a les parets de la seva cel.la… Finalment participo al programa de vespre de Canal 8 TV que dirigeix Ninoska Pérez, una de les protagonistes del meu llibre “Dissidents. Les veus que Castro no ha pogut silenciar”. Ninoska, que té un gran ascendent en els televidents, mostra el llibre a càmara i diu: “De este cuento, todos los cubanos de Miami tienen que comprar dos ejemplares, uno para leer y el otro para enviar a Cuba”. No em cal res més per promocionar aquest conte!

El cuento de Rolandito en todos los medios de comunicación de Miami

¡Después del día que Juan Escandell me organizó una gira por todos los medios de comunicación de Miami, todo el mundo en Miami y de Cuba ya sabe sobre ‘Rolandito y el rey Fidel’! A primera hora he tenido una reunión muy interesante con todos los miembros de la Asamblea de la Resistencia, en la sede del Directorio Democrático Cubano. En la reunión, junto con gente muy influyente en la movilización del exilio en Miami, me he encontrado con verdaderos héroes de la resistencia como Ángel de Fana, que es de los que ha sobrevivido a veinte años en las prisiones castristas, o Bertha Antúnez, hermana del más corajoso de los opositores internos, actualmente en huelga de hambre, y sobrina del buen amigo Omar Pernet, otro hombre que si no estado veinte años en prisión poco falta. En cualquier caso, ¡todos están entusiasmados con el cuento! No dudarán en recordar a la administración Obama que no se ha de olvidar de los Rolandos y de los Rolanditos en el momento de abordar la cuestión cubana, de la misma manera que me emplazan a mí para hacer presión a Zapatero para que, cuando viaje a la isla, los tenga bien presentes. Acabada la reunión, me enseñan la sede del Directorio dónde, entre otras cosas, nos muestran una bandera cubana hecha por presos con una sábana. Entre los firmantes de la bandera: Héctor Maceda, presidente del Partido Liberal de Cuba, condenado a 25 años de prisión y marido de la Dama de Blanco y amiga Laura Pollán.

Acabada la visita comienzo mi periplo por Radio República, donde Calixto Navarro me da la oportunidad de explicar que un correo de Lamasiel Gutiérrez, esposa de Rolando Jiménez, preso de Nueva Gerona, me llevó a escribir el cuento. En la emisora ‘La Poderosa’, Nancy Pérez Crespo me entrevista y me demuestra un enorme conocimiento de los casos de mis apadrinados Rolando y Fabrio Prieto. ‘Con Rolando han sido especialmente crueles’ –afirma. Juan Escandell explica que el fiscal solamente pedía seis años de prisión. ¡En cambio la sentencia condenó a 12! Después en Radio Martí participo en uno de los programas con más audiencia de la emisora ‘Las noticias como son’ dirigido por Amado Gil y José Luís Ramos. Me dicen que muchos presos cubanos acaban escuchando a escondidas este programa. Me gusta pensar que lo puedan estar escuchando Rolando o Fabio y les suponga una inyección de ánimo en su espíritu. Explico en cualquier caso que Rolando tiene las ilustraciones de ‘Rolandito y el rey Fidel’ en las paredes de su celda… Finalmente participo en el programa de noche del Canal 8 TV que dirige Ninoska Pérez, una de las protagonistas de mi libro ‘Disidentes. Las voces que Castro no ha podido silenciar’. Ninoska, que tiene un gran ascendiente en los televidentes, muestra el libro a la cámara y dice: ‘De este cuento todos los cubanos Miami tienen que comprar dos ejemplares, uno para leer y otro para enviar a Cuba’. ¡No necesito nada más para promocionar este cuento!

Deixa un comentari

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s