Convergència diu que Iniciativa torna a no saber estar al seu lloc

(English version at the end)

El secretari de Relacions Internacionals de Convergència, Carles Llorens, ha afirmat que els incidents del passat diumenge a la manifestació amb relació a Cuba demostren, de nou, que Saura i els seus no saben estar al seu lloc. Els cubans crítics amb el castrisme que viuen a Barcelona es van concentra el passat diumenge enfront del Consolat Cubà, reclamant llibertat, democràcia i respecte als Drets Humans. Una contra-manifestació dels favorables al règim cubà, però, van voler trencar la manifestació, creant diversos incidents i un enfrontament que només els mossos d’esquadra van evitar. Amb relació als fets, Llorens ha afirmat: “El que va passar el diumenge al Passeig de Gràcia posa en evidència que Iniciativa no sap estar al seu lloc. No pensàvem pas que estiguessin a la banda dels que defensen la llibertat enfront de la dictadura castrista. Sí que els hem de demanar, però, que siguin respectuosos amb el dret de manifestació i d’expressió d’una gent que vol mostrar el seu rebuig a 50 anys de totalitarisme. Ells, des del Departament d’Interior haurien de garantir aquests drets. Enlloc d’això envien contra-manifestacions, com els actes de “repudio” als que ens té acostumats el castrisme, actes d’intolerància dignes del feixisme”. El secretari de relacions internacionals convergent ha fet referència a la presència del diputat d’Iniciativa Jordi Mirallles enfront de la contra-manifestació. “Em sembla d’una gran irresponsabilitat encapçalar coses d’aquesta mena i, sobretot, em sembla d’un cinisme increïble que digui que està allà perquè vol que Cuba ‘un país on es respecten tots els drets, pugui decidir el seu futur’. Si això fos cert no hi hauria hagut aquesta manifestació.”

The Convergència says that once again, the Initiative does not how to act for others
The Secretary of International Relations for the Convergència, Carles Llorens, has affirmed that the incidents from last Sunday at the Cuba demonstration are proof again that Saura and his people do not how to act. Cubans who are living in Barcelona and are against Castro’s regime gathered last in front of the Cuban Consulate last Sunday, demanding liberty, democracy and respect for Human Rights. However, a counter-demonstration by those in favour in the Cuban regime tried to break up the demonstration creating many incidents and a confrontation which only the police squad could bring an end to. Concerning the acts, Llorens affirms: “What happened on Sunday on Passeig de Gracia is proof that the Initiative does not know how to act. We did not think that they were on the side of those who defend liberty before the Castro dictatorship. However, we must ask them to remain respectful of the right to the demonstration and expression by people who want to show their rejection of 50 years of totalitarianism. The Interior Department would have to guarantee these rights. Instead of sending counter-demonstrations, such as towards the ‘repudio’ acts on those who are used to Castro, dignified intolerance towards fascism”. The Secretary of International Relations for the Convergència made reference to the presence of the Initiative Minister Jordi Miralles before the counter-demonstration. “It appears to me that a lot of irresponsibility heads events of this manner and, especially, it appears incredibly cynical that he said that he was there because he wants Cuba ‘to be a nation where all rights are respected, where people can decide their future’. If this had been true, there would not have been this type of demonstration.”

Deixa un comentari

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s